Jom Bercuti Di Sabah



Hard To Get Traffic To Your Website? Try Our Traffic Ad Bar. Sending Your The Real Traffic, Make Your Website Up To Best Ranking On Google and Etc.
Sign Up Here Now And Read What Others Say About Traffic Ad Bar. 
http://trafficadbar.com/mia03


Hot Others Topic;

1) 11 Cara Mengatasi Tekanan Darah Tinggi Secara Semuladi
     Baca sini http://lynk.my/X33vbim

2) You'll Only Relate To These 16 Situations If You've Gone Clubbing In Malaysia
Read Here http://Torintid.sharethisstory.net/my-1242410-11516

3) 12 Times We Were Guilty Of Losing Our Cool Because We Just Couldn't 'Tahan' Anymore
Read Here http://Torintid.sharethisstory.net/my-1242410-11530

4) These Are The 8 Most Common Mistakes You're Making When Washing Your Face
Read Here http://Torintid.sharethisstory.net/my-1242410-11630

5) Muka Bengkak, Kering & Kusam. Kini Flawless Dan Glowing. Meh Kami Bocorkan Rahsia.
Baca Sini http://Torintid.sharethisstory.net/my-1242410-11586




Torintid River Bay




Sebelum kita terus ke topik percutian-percutian menarik utama di Sabah, mari kita lihat beberapa gambar di salah satu pusat rekreasi keluarga di sebuah kampung yang terletak lebih kurang 16km dari pekan papar Sabah.Tempat ini dinamakan Torintid River Bay yang terletak di Kampung Torintid Bolotikon Papar. Buat masa ini tempat ini boleh bermandi-manda, berkhemah, menikmati flora dan fauna suasana hutan ( Jungle Trekking ) serta BBQ di tepi sungai.












Seperti yang anda lihat dalam gambar disebelah kiri ini, suasana tempat ini memang sangat selesa, nyaman serta air yang sangat jernih. Anda mungkin hanya tahan 30 minit mandi dan selepas tu kesejukan kerana airnya yang sejuk. Tempat ini juga dikelilingi oleh batu-batuan dan hanya sedikit pasir putih. Ini pasti membuatkan anda sangat seronok untuk bermandi-manda.

Tengok gambar kat sebelah kanan tu. Nampak tak batu-batu tu? Cantik kan...jika hanya melihat pasti tak puas hati. Apakata jika anda rancang masa hujung minggu untuk melawat tempat ini.
Anak-anak anda pasti menjadi yang paling gembira dapat mandi
di sungai Torintid River Bay ini.


Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi no telefon berikut,

019-8003901 ( Rayner )
016-7025401 ( Nelly )

Anda juga boleh hubungi mereka melalui whatsapp.
Anda juga boleh like facebook page "Torintid River Bay"
untuk update-update semasa.

Jom kita tengok beberapa lagi snapshot tempat-tempat menarik ini.















Haaa...yang gambar belah kiri ni pula adalah entrance ke Torintid River Bay ni..








8Share
Korang pernah tak dengar tentang 8share? 8share ni adalah medium pengiklanan yang akan membayar kita sebanyak RM0.20 per unik visit pada setiap link yang kita kongsikan ke media sosial, facebook group ataupun blog.

Jika anda tak mempunyai blog, anda boleh guna facebook anda untuk beriklan. Sila daftar kat link ini; http://po.st/Tfll3O




Tempat percutian-percutian Utama di Sabah.

Sabah, atau lebih terkenal dengan panggilan 'negeri dibawah bayu' amat terkenal dengan beberapa tempat-tempat menarik disabah untuk pelancongan yang mempunyai tarikan alam semulajadi seperti pantai,gunung serta pulau yang cantik. Sabah merupakan antara destinasi best untuk percutian samaada secara satu keluarga atau perseorangan. Jom kita semak dan perhatikan beberapa destinasi best dan tempat-tempat menarik di sabah yang memang mengancam dan lumayan untuk anda kunjungi pada hari percutian anda.

Muzium Negeri Sabah

 

Secara amnya, antara tarikan terbaik di Muzium Negeri Sabah ini adalah artifak yang disimpan dan menceritakan budaya serta sejarah orang-orang Borneo dahulukala.

Pulau Manukan, Pulau Sapi dan Mamutik

.

Ketiga-tiga pulau cantik ini merupakan destinasi best serta dekat dengan bandar Kota Kinabalu. Para pelancong boleh melakukan snokerling, bermain sukan luncur air, diving dan banyak lagi. Banyak lagi pulau-pulau menarik yang lain boleh anda kunjungi sebenarnya di Sabah selain dari tiga pulau ini.

Aquarium & Marine Museum

Letaknya di Universiti Malaysia Sabah ( UMS ) salah satu destinasi best yang patut anda kunjungi. Para pelancong boleh menyertai beberapa aktiviti seperti melihat tengkorak ikan paus, melihat aquarium yang menempatkan udang gergasi, penyu laut, ular laut serta ikan-ikan yang hidup di lautan.

Monsopiad Cultural Village.

Destinasi best yang sterusnya ini menarik kerana anda boleh lebih mengetahui tentang budaya dan kesenian pelbagai suku kaum di Sabah.Bolehlah anda belajar menyumpit, tarian serta kemahiran-kemahiran hidup berbagai etnik di Sabah.

Taman Pertanian Sabah.

Taman pertanian Sabah, terletak lebih kurang 30 kilometer dari pekan Keningau juga merupakan satu destinasi best yang mesti anda kunjungi jika anda bercuti di Sabah. Keistimewaan tempat menarik ini adalah pada flora dan fauna yang segar, bunga-bunga yang cantik udara yang sangat segar kerana tempat ini jauh dari kesibukan. Tempat ini mempunyai keluasan yang perlu anda terokai menggunakan basikal serta train yang disediakan pihak Taman Pertanian Sabah.





Demikian sedikit info tentang tempat-tempat menarik diSabah untuk dilawati. Jangan lupa untuk mengambil gambar secukupnya disetiap destinasi best ini untuk kenangan anda nanti.


Anda mahu berniaga sendiri? Sila baca artikel ini, manalah tahu artikel ini akan membantu anda.

https://cariankerja2017.blogspot.my/

Cari dan tempah hotel termurah anda melalui Agoda.com




Comments